שמו המדעי של היתוש האסייתי הוא אדס מפוספס Aedes Albopictus, היתוש מסוכן לבני האדם כיוון שהוא מסוגל להעביר מחלות רבות שהנפוצה ביותר היא "קדחת הנילוס המערבי".

היתוש התפשט לאזורים רבים בעולם והגיע גם לארצנו מסין הרחוקה. תפוצתו של היתוש מתבצעת הוא בייצוא של צמיגים משומשים מסים. היתושים מטילים את ביציהם במים בצמיגים וכך מועברת תפוצתם לכל מדינות העולם.

איך נדע באיזה יתוש מדובר?

הסימנים המזהים של יתוש הנמר האסייתי: היתוש דומה בצבעים שלו לצבעי הנמר – גוף שחור ופסים לבנים על הרגליים ועל החזה.

ברגע שזיהיתם בסביבתכם יתוש אסייתי רצוי וכדאי להזמין מדביר מקצועי. יתוש רגיל שיעקוץ אתכם לא יגרום לבעיה מסובכת,תהיה אדמומית ותגרדו קצת את המקום. יתוש הנמר האסייתי לא מרעיש כמו יתוש רגיל, הוא פשוט מגיח אליכם, מוצא לו מקום חשוף בגוף שלכם, מתיישב שם ועוקץ. אם אתם נעקצים ע"י יתוש אסייתי אתם חייבים קודם כל לפנות לרופא כיוון שעקיצתו עלולה לגרום למחלה שנקראת "קדחת הנילוס המערבי" שהינה מחלקה מאוד מדבקת והפצתה אף עלולה לגרום למגפה.

הסימפטומים למחלת קדחת הנילוס המערבי: כאבי פרקים, הקאות וחום.

לכן ברגע שזיהיתם בסביבתכם יתוש אסייתי רצוי וכדאי להזמין מדביר מקצועי. אנו בחלד הדברה מקצועית נפתור לכם את הבעיה בצורה יעילה עם מעט מאוד חומרי הדברה על מנת לשמור על סביבה ירוקה ונקייה.

טיפ חשוב להימנעות מיתושים: לא להשקות את הגינה מעבר למה שצריך, כמו כן לייבש מאגרי מים עומדים. יתוש הנמר האסייתי צריך מעט מאוד מים על מנת להטיל ביצים, ואפילו הצלחת שנמצאת מתחת לעציץ לשם נאגרים המים העודפים מסוכנת.