שוקלים להזמין הדברץ מזיקים לבית או למשרד? לפני שאתם קוראים למדביר מקצועי, כדאי שתדעו על שיטות ההדברה הנפוצות ביותר בישראל. מהן שיטות ההדברה הקיימות? מהם הסיכונים הכרוכים בהדברה? האם היא פוגעת בסביבה? במידה ואתם שוקלים לבצע הדברה, חשוב שתדעו מהן האפשרויות העומדות בפניכם.

לאחר שבמאמר הקודם הצגנו את המזיקים הנפוצים ביותר בישראל כדאי שעבור על השיטות בהם ניתן לטפל בהם, קיימות שיטות הדברה רבות ביניהן: הדברות מכניות, הדברה גנטית, הדברה פיסיקלית, הדברה כימית, הדברה ביולוגית והדברה משולבת. בחלקן מרכיבים כימיים, חלקן מבוססות על שימוש בבעלי חיים, חלקן פועלות באיטיות ולטווח הארוך וחלקן מספקות הדברה מהירה וקטלנית. לפני שאתם קוראים למדביר מקצועי, הכנו עבורכם הסבר קצר על כל אחת משיטות ההדברה העיקריות, כדי שתדעו לשאול את השאלות הנכונות.

חלד הדברה מקצועית – נפטרים מהמזיקים: 1-800-678888

הדברה מכנית – אוספים מזיקים

ההדברה המכנית מבוססת על איסוף המזיק באמצעות מלכודות מכניות. יתרונות השיטה: פשטות, ביצוע בקלות, אין צורך להשתמש בתכשירי הדברה. מתבצעת בעיקר במגזר החקלאי וגם לצרכי הדברה תברואית.

הדברה גנטית – הדבר הבא

שימוש באמצעים גנטיים במטרה להפחית קבוצות מזיקים, למשל: יתושים מזן חדש במקסיקו, שעברו הנדסה גנטית, עשויים למחוץ אוכלוסיות יתושים טבעיות ולמנוע התפשטות מחלות.

הדברה פיזיקלית – מתארגנים בהתאם

הדברה מסוג זה כוללת טיפול פיזי באזורי המחייה של המזיקים, כגון: התקנת רשתות על החלונות, אטימת סדקים, שימוש בחום או שימוש בקור לסילוק המזיקים, גיזום עשבים, איטום סף הדלת וכדומה. ניתן למצוא בשימוש כחלק מפתרון עבור הרחקת יונים באמצעים ירוקים.

הדברה כימית – כשאין ברירה

שימוש בחומרים כימיים הפוגעים במזיקים. השימוש בהדברה כימית החל בסוף שנות השלושים, עם המצאת ה- DDT. משנות השבעים, פחת השימוש בחומרי הדברה כימיים. במקומם פותחו שיטות חלופיות עם פחות נזק סביבתי.

הדברה ביולוגית – התערבות יזומה

בהדברה ביולוגית משתמשים באוכלוסיות בעלי חיים מקבוצות שונות כגון: טורפים וטפילים, אשר משמשים כאויבים טבעיים למזיק אותו אתם מעוניינים לקטול. מטרת השיטה היא בעיקר להשיג שליטה על קבוצת המזיקים. השיטה מופעלת בעיקר במגזר החקלאי. שיטה זו נחשבת כבטוחה מבחינה סביבתית ומהווה תחליף רצוי לשימוש בחומרי הדברה כימיים.

הדברה משולבת – טיפול מן השורש

שיטת ההדברה המשולבת זו שיטה יעילה במיוחד, ידידותית לסביבה ואינה יקרה יחסית. בשיטה זו מטפלים באופן יסודי בבעיה, במספר שלבים ועם מינימום חומרים רעילים. באמצעות השיטה המשולבת ניתן לטפל בבעיה מן השורש ולהיפטר ממזיקים, לא רק באופן נקודתי, אלא גם לדאוג שלא יפלשו או יתרבו בעתיד. זאת באמצעות ניתוח כל מקרה לגופו ולעומקו.

רוצים ללמוד עוד על סוגי ההדברה השונים? מעוניינים לדעת איזו הדברה הכי מתאימה לצורך שלכם? לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו. חלד שירותי הדברה מקצועית, מציעים שירותים מגוונים בתחום הדברת המזיקים, תוך שמירה על בטיחות אופטימלית ושימוש בכלים ידידותיים לסביבה. להצעת מחיר וייעוץ ללא התחייבות התקשרו או מלאו פרטיכם.

חלד הדברה מקצועית – נפטרים מהמזיקים: 1-800-678888